Uten filter

Det klør i fingrene. Jeg kjenner trangen etter å skrive noe, en tanke, en ide, hva som helst. Ikke overraskende, kommer jeg på nok et sprøtt påfunn..hvorfor ikke starte en blogg!
Og nå sitter jeg her, en time senere å skriver på mitt første innlegg.

Her inne vil jeg dele opplevelser og hendelser. Uten filter. Jeg håper dere ønsker å følge meg og mine ord, og ta del i diskusjoner. Det vil uten tvil være en del politikk, noe humor og kanskje et gullkorn her og der.

Jeg akter å forandre verden, kanskje lar det seg gjøre bak tastaturet i sofakroken til mor. Dette blir uansett morsomt! 11251547_441054492732554_177101292_n

12 thoughts on “Uten filter

  1. Jeg kommer til å følge bloggen din Fatima Almanea. Du skriver bra og du skriver om viktige saker i vårt felles land,Norge ! Selv hater jeg rasisme og har liten forståelse for de nordmenn som viser rasistiske holdninger i ord og handlinger. Lykke til!

    Lik

    • Det er en bra ting å hate rasisme Reidunn, derfor er det viktig å bekjempe rasismen som også finnes i Koranen.
      Anbefaler deg å ta en titt på videosnutten over fra Leif, samt å ta en titt på dette.

      Det finnes mange snille «muslimer» som Fatima som ikke har lest hele Koranen/Hadith samt kjenner til Islams voldelige historie og oppfinnerens ugjerninger.

      Sjokkerende møte med Muhammed
      Behovet for Halvor Tjønns bok er hevet over enhver tvil.
      http://www.dagbladet.no/2011/04/24/kultur/bok/litteratur/litteraturanmeldelser/anmeldels

      Jeg har ett eneste enkelt spørsmål til Fatima. Ser du opp til Mohammed som det beste mennesket som noensinne har levd, etter å ha lest linken over?
      Anbefaler deg å lese hele boken senere 🙂

      Lik

    • Helt enig med deg, bortsett fra at jeg hater rasisme uansett hvor den kommer fra.

      http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Muslimsk-leder-hyller-Holocaust-5564493.html

      Noe av det rareste er at slike åpenbare norske rasister er stuerene i NRK til stadighet og gjerne får gå i tog og tale sammen med profilerte politikere.
      http://www.dagbladet.no/2014/11/16/nyheter/krig_og_konflikter/terrorisme/politikk/innenriks/36264489/
      Snart har de 100000 medlemmer i Norge.

      De kunne like gjerne invitert en representant fra Vigrid, med det ser de ikke av en eller annen merkelig grunn. Ser du hva jeg vil frem til?

      Hva ville du sagt om noen Nordmenn sa dette?

      Det blir stille i rommet når de blir spurt om det er greit hvis deres jenter gifter seg med Arabere.. Damene ser litt på hverandre før Kari velger å svare. Hun snakker på vegne av alle tre før hun svarer.

      – Hvis jentene gifter seg med Arabere, vil vi kutte ut kontakten med dem. Vi vil bryte med ungene. Arabere har ikke samme religion og kultur som oss. Det er ikke lov for kristne og ateistiske jenter å gifte seg med muslimske menn. Hvis man ikke følger Gud, havner man i helvete, sier hun.

      Neste spørsmål blir da, hva synes du om rasismen fra disse og alle deres likesinnede?
      Ser du på dem som Nordmenn?

      «Det blir stille i rommet når de blir spurt om det er greit hvis deres jenter gifter seg med norske menn. Damene ser litt på hverandre før Parween velger å svare. Hun snakker på vegne av alle tre før hun svarer.

      – Hvis jentene gifter seg med nordmenn, vil vi kutte ut kontakten med dem. Vi vil bryte med ungene. Nordmenn har ikke samme religion og kultur som oss. Det er ikke lov for muslimske jenter å gifte seg med ikke-muslimske menn. Hvis man ikke følger Gud, havner man i helvete, sier hun.»
      http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nye-norge/doeden-er-bedre-enn-vanaere/a/598323/

      Her er noen videoer fra lederen av det europeiske fatwaråd, som IRN bruker til å avgjøre viktige teologiske spørsmål.

      Yusuf al-Qaradawi Praises Hitler and the Holocaust

      Yusuf al-Qaradawi: Killing Of Apostates Is Essential For Islam To Survive

      Yusuf al Qaradawi on Christmas

      Lik

    • Med mindre noen overhoder i hennes familie krever det så må hun ikke. Ikke en gang om så er tilfelle må hun, men det vil sannsynligvis få negative konsekvenser. Forøvrig står det ingenting om Hijab i Koranen.
      Mest sannsynlig er det ett frivillig valg fra Fatimas side, men det kan hun sikkert svare på selv 🙂

      Lik

  2. «Her inne vil jeg dele opplevelser og hendelser. Uten filter. Jeg håper dere ønsker å følge meg og mine ord, og ta del i diskusjoner. Det vil uten tvil være en del politikk, noe humor og kanskje et gullkorn her og der.

    Jeg akter å forandre verden, kanskje lar det seg gjøre bak tastaturet i sofakroken til mor. Dette blir uansett morsomt! »

    Hva skjedde Fatima, mistet du skrivelysten, har du forstått at Islam ikke er noe å være stolt av og forlatt overtroen, eller koser du deg med sommeren og kommer tilbake senere?
    Jeg bidrar gjerne med litt humor, håper du kan like dette i sofakroken 🙂

    Den siste stemmer ganske bra med beskrvelsene beskrevet i 3 overtroer oppfunnet i Midtøsten 🙂

    Lik

Kommenter

